To view this video please enable JavaScript, and consider upgrading to a web browser that supports HTML5 video

第二十四条 3(c)

(c)盲人(もうじん)、聾者(ろうしゃ)又(また)は盲聾者(もうろうしゃ)(特(とく)に盲人(もうじん)、聾者(ろうしゃ)又(また)は盲聾者(もうろうしゃ)である児童(じどう))の教育(きょういく)が、その個人(こじん)にとって最(もっと)も適当(てきとう)な言語(げんご)並(なら)びに意思(いし)疎通(そつう)の形態(けいたい)及(およ)び手段(しゅだん)で、かつ、学問(がくもん)的(てき)及(およ)び社会(しゃかい)的(てき)な発達(はったつ)を最大(さいだい)にする環境(かんきょう)において行(おこな)われることを確保(かくほ)すること。
(c) Ensuring that the education of persons, and in particular children, who are blind, deaf or deafblind, is delivered in the most appropriate languages and modes and means of communication for the individual, and in environments which maximize academic and social development.
前へ 閉じる 次へ